søndag 1. februar 2015

Fanagenser i spreke farger


Garnet i denne genseren har ligget i lageret lenge, 
men da jeg kom over ei oppskrift på Fanagenser med rundfelling, 
var det bare å sette i gang.
Jeg liker de spreke fargene,
men etterhvert så jeg at genseren ble for stor til meg, 
dessverre.
Men jeg var heldig og fikk Unni til å stille som modell.
Se så fin den er til henne!



Kirka i bakgrunnen er Uvdal kirke fra 1893.


Mønster fra Familien nr 20/2014
Rauma Design.
Garn: Falk fra Dalegarn, 3609, 9155 og 2313
Garnforbruk: 660 gram
Pinner nr 3 og 3,5


Kjempefin bakfra også!
Uvdalsstugu holder til her på Herredshuset.

Anbefalt garn i oppskrifta var Finull fra Rauma, 
og det er jo en god del tynnere enn Falk, 
og derfor tok størrelse small,
men ser nå at jeg burde gått ned til xs.
Men gjort er gjort,
og nå prøver jeg å selge denne på Stugu.
Det kan jo hende det er flere som synes genseren er fin.

Jeg gikk tom for gult garn underveis,
men på Strikkestua på Kongsberg er det alltid ei råd,
og jeg fikk kjøpt to nøster med garn 
og strikkeheftet Norske Ikoner fra Sandnesgarn.
Uten at det var planlagt har jeg bare kjøpt to garnnøster i år,
og fremdeles strikker jeg av lagergarn.
Men når jeg skal strikke fra Norske Ikoner,
må jeg nok ut og handle.


Prøver å få til en liten skitur daglig.
Her fra lysløypa fredag kveld.
Det er ikke mengder med snø,
men føret er prima,
og jeg gleder meg over at forma blir bedre dag for dag.


Håper alle har hatt ei god helg,
og ønsker alle ei fin februaruke!


Klem fra Ingunn


19 kommentarer:

  1. Knallfin Fana, den likte jeg. Artige farger, fikk assosiasjoner til tur og Kvikk Lunsj :)
    Ha en god uke du også, godt å høre at formen din kommer seg :)
    Klemmer herfra

    SvarSlett
  2. Flott genser. Dumt den ble for liten, men du får helt sikkert solgt den.
    Det er nok mange som synes denne er fin :)
    Ser ut som du koser deg i lysløypa!
    Søndagsklem fra Berit

    SvarSlett
  3. Så flott og fargerik genser. Synd den ikke passet, men det er nok noen andre som vil sette stor pris på den der. Kjekt å se mønster i ulike fargekombinasjoner :)

    Det er kjekt når man får ønsker om ting man lager. Flotte kopptuer du har strikket. Mine er av de enkle mønsterne, men jeg ser at de kan gjøres mer fancy med litt mønster som disse. Kjempeflotte! :)

    Reveskjerfene er gode og varmer godt i halsen. Artig å lage til barn som vil ha strikk. Tenker på mamma'n til tvillingene som alltid må strikke dobbelt opp av alt. Da supplerer jeg gjerne så hun har tid til annet. Hun har altså to sett tvillinger :))

    Håper du nyter vinterdager på ski og bedre form.
    Ha ei flott ny uke, Ingunn! :)

    SvarSlett
  4. Flott genser. Såg jillt ut med skitur i lysløypa. Ha ei fin og kreativ veke. klem

    SvarSlett
  5. Det var en fin og frisk restegarngenser! Synd den ikke passet. Håper du tar deg godt betalt ved salget, for her ligger det mange timer bak!

    Ønsker deg en fin ny uke :)

    SvarSlett
  6. Den gensaren er kjempefin, lekre fargar.
    Kjekt å høyre at forma snart er på topp.
    Deilig å gå på ski, håpe du får ha snøen lenge.
    Tekk for koselege kommentarar hos meg.
    God ny veke.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Fine friske farger - kjekt med noko anna enn det "alle" andre har
    ha ein fin dag

    SvarSlett
  8. Hun kledde fargene godt, en må jo få brukt opp garn fra lageret også. Bare så dumt at det alltid er et godt garnsalg.. :))))) Klem fra Beth

    SvarSlett
  9. Det var ein kjempefin gensar. Og så flotte fargar. Og modellen kledde den jo så godt. Det var jo dumt at den ikkje passa, men ein så fin gensar får du nok selt. Ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  10. Så flink du er! Kjempe fin genser med morsomme farger. Synd den ikke passet til deg da.
    Og så sprek som du er, en inspirasjon:) Ha fortsatt en god vinter, flott føre nå:)

    SvarSlett
  11. Det var kvikke fargar på Fana!! Herleg!! Kvikk Lunsj og skitur og hvite vidder farer gjennom hovudet når eg ser denne!

    SvarSlett
  12. Ååååå den var sprek og ikkje minst utrolig LEKKER! :)
    Har faktisk en nydelige Fana m/rundfelling liggende her eg også
    i noen lekre farger som eg skulle ønske var ferdig!
    Har en halv arm og fellinga igjen, eg bør virkelig ta meg i nakken ;)

    Det ser så herlig ut med snø! Her har me sol og kaldt, men har jammen ikkje
    sett snø på bakken her i vinter! Merkelig det der været gitt ;)

    Tusen Takk for mange koselig kommentarer hos meg,
    eg setter virkelig stor pris på det <3

    KOS deg masse og ha ei fortsatt strålandes uke :)

    Go`klem fra Vibbedille :)

    SvarSlett
  13. Flott genser! Artig med utradisjonelle farger på tradisjonsplagg.
    Jeg fikk også (som Systro) litt Kvikk Lunsj-assiasjoner når jeg så bildene :)

    Ha en superfin dag!

    SvarSlett
  14. Utruleg flott genser, men kjedeleg at den ikkje passa :(. Flotte fargar! Får lyst å strikke når eg ser den, men den hadde nok til slutt hamna blant dei prosjekta som aldri blei ferdig...

    SvarSlett
  15. Gu så fin den ble. Jeg elsker at du har brukt så utradisjonelle farger på et ellers tradisjonelt mønster. Den der var du skikkelig heldig med :) Fin kveld til deg :)

    SvarSlett
  16. Kjempeflott genser! Veldig fin og spesiell fargesammensetning, men ingen tvil om at den fungerer. Jeg er sikker på at du vil få den solgt :) Så flink du er som går på skitur hver dag! Men har man løyper nært seg, så er det bare å utnytte det :)

    Takk for fin kommentar på Lovikkavottene mine. Før jeg strikket dem, gjorde jeg et søk på lovikkavotter på nettet, og da havnet jeg faktisk på bloggen din, og fikk se noen aldeles nydelige broderte lovikkavotter. Jeg hadde planlagt å prøve meg på samme broderi, men det ble enkelt hos meg ;) Likevel, det var dine fine votter som gjorde at "lovikka-lysten" slo ut hos meg ;)
    Ønsker deg en flott helg (selv om det bare er torsdag). Håper du får strikket masse :)

    SvarSlett
  17. Så flott den Fanajakka var, skikkelig fin, og med herlige farver :) tenkte spørre, men du skrev det selv, hvilken flott kirke man ser i bakgrunnen :) riktig god helg Ingunn når du kommer dit hen :)

    SvarSlett
  18. Det var en sprek og fin genser! Blir jo i godt humør av å ha på seg den :-)

    SvarSlett