lørdag 27. desember 2014

Julegaver 2014


God romjul til dere alle! 
Håper skuldrene er senket og tida er til for å nytes. 
Ser nok for meg at mange har begynt på nytt strikketøy i disse dager, 
kanskje ego-strikk til og med?
Det er i alle fall tid for å vise fram julegaver som skulle hemmeligholdes før jul.



Her er prikkeluer til 4 jenter jeg er "gammeltante" til. 
Luene falt i smak, og ingenting gleder meg mer.
Tror nok det er mange som går rundt i slike luer nå om dagen.
Tusen takk til To vrange som deler oppskrifta.


Jeg brukte samme oppskrift til de stripete gutteluene.



Dette er Sigurd sin strikka i Drops baby merino som de andre.
Jeg brukte pinner nr 3 på vrangborden og 3,5 på selve lua.




Lua til Martinus fikk breiere striper for å passe til dressen under her.



Mønsteret på denne er det samme som jeg brukte på  
Martinus sin er i størrelse 2 år, 
og da vil kanskje lua passe også.


Martinus var en tålmodig modell i stripelue 
og knebukse fra Den store guttestrikkeboka.




Storebror er gammel nok til å ha forstand på julegaver!


Som dere ser har jeg feira jul sammen med den nærmeste familie,
men er nå heime i Uvdal igjen.
Her er det 19 minusgrader i skrivende stund,
men det går greit med to vedovner.
Helt fra barndommen har jeg vært glad i romjula,
og jeg kjenner på den gode følelsen nå også.
Det er tid for å kose seg!


Takk for alle gode julehilsener!


 Klem fra Ingunn

19 kommentarer:

  1. God jul ! Fine julegåver du har strikka:)!

    SvarSlett
  2. Nå ble det nok mange glade barn, som var så heldige å få kjempestilige luer! Og så skjønne barn du feiret julen med. Kos deg resten av romjulen. Nå er det meldt regn og mildt oppi all snøen som lavet ned her...

    SvarSlett
  3. Hei! Så fine prikkeluer og andre ting du har strikket! Herlig med de små! Ja, romjula er koselig, selv om det er veldig kaldt i øyeblikket (-17). Her råder forkjølelse og feber, så juledagene ble ikke helt som tenkt. Ønsker deg en fortsatt fin romjul! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. Fine luer, skjønner at de ble fornøyde :).

    SvarSlett
  5. Så fine julegaver du strikket frem :-)

    SvarSlett
  6. Mange fine julegaver! Godt nytt strikkeår!

    SvarSlett
  7. Herlige luer, her var det mange som var heldige! Det er fint å være sammen med barna i julen. Vi har først hatt julaften sammen med min familie og siden en "mini" julaften sammen med " barn og barnebarn" her hjemme. Nå har freden senket seg, litt deilig det også da :) kos deg resten av romjulen.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  8. Nå kan skuldrene senkes ja, siste strikkegaven fra meg ble ferdig på lille julaften;)
    Her viser du frem så mye fint! Prikkeluene ble så fine og ulike. Kjekt å bytte på farger når man strikker flere av samme prosjekt. Luene ble veldig fine i striper også. Blide og søte barn du feiret julen med:) Her nytes stille og rolige romjulsdager med litt strikking og litt søm - slik jeg liker det:) Ønsker deg god jul videre!

    SvarSlett
  9. God jul Ingunn. Så flotte julegaver du har strikket. Jeg har heller ikke fått lagt ut mine julegaver på bloggen. Fikk heller ikke tatt bilder av dem. En poncho med fletter til hver av mine to døtre. Og votter til alle guttebarnebarna mine. Nå har jeg lyst til å strikke ler, men må ha en god oppskrift på rullelue.

    SvarSlett
  10. Jammen trur eg det var mange glade mottakarar av flotte huer. Kjempefine !
    Det var nok kjekt å feire julekveld med barnebarna. Her er me samla på hytta halvparten av mine, i morgå kjem resten.
    Her er masse snø, men ikkje under 10 minus. Her blir det også mykje fyr i omnen, ekstra kos med den varmen.
    Litt skigåing er det blitt, og må bli meir no i romjula. Toåringen har fått prøve både vanlege ski og slalomski. Ho er litt undrande til kva me styre med, men ser ut til å like det.... Sjuåringen har løyst kodene, i fjor var det ein del gråt og tenners gnissel, men vips, i år går det strålande.

    Ynskjer deg gode romjulsdagar.
    Stor klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  11. Romjulklem til deg Ingunn. Så hyggelige luer og søt strippebukse har du strikkt, jeg liker, veldig fine gaver. Ja så fint juletid med familien. Her er familien sammen
    fortsatt og vi har bare hyggelig. Jul fikk vi endelig snø... så deilig. I går vi tar en tur til nasjonalparken. I dag vi går ake alle sammen :-))) Ha det veldig fint fortsatt.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  12. Så mange heldige som har fått strikkede gaver av deg!
    Ønsker deg en fortsatt fin romjul og et GODT NYTT ÅR!

    SvarSlett
  13. Så fik vi endelig lov at se dine julehemmeligheder - så fine og søde. Mine hemmeligheder afsløres først i slutningen af januar, når vi kommer hjem fra vores besøg i Danmark, jeg strikker så pindene gløder!

    SvarSlett
  14. Hva du greier å trylle frem med strikkepinnene dine, så flotte luer og den dressen så kjempe god ut.
    Nå ønsker jeg meg snø, her er det bare ett tynt lag som ikke er til noen ting.
    Det hadde vært godt å få seg en skitur å få av seg litt ribbefett igjen he he.

    God romjul til deg og dine Ingunn.

    SvarSlett
  15. Så mye flott du har strikket! Heldige barn som får så fine gaver under juletreet!

    SvarSlett
  16. Det var mange flott julegaver du har laget:-) Ønsker deg en fortsatt fin romjul! Vi koser oss på hytta og heldigvis er det ikke så kaldt lenger:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  17. Gud som du produserer - det er så gøy å se. Luer, dresser sokker osv...... Pinnene får virkelig jobbe hos deg. Nå har jeg tatt mot til meg å satt i gang votte produksjon, tenk jag skal strikke votter. Ha en fortsatt flott julefri (i etpar dager til) - Hværdagen kommer snart nok :) Klem :)

    SvarSlett
  18. Heisann Ingunn! Så flotte julegaver du har strikket! Satt her med vesla på fanget og hun ønsker ALLE luene du strikket :))

    Koselig med hjemmelaget under treet - og de kommer til nytte, både luer og sokker. Du har vært driftig med pinnene i førjulstiden.

    Godt du fikk ei flott julefeiring og herlig romjulstid. Masse god bedring til deg. Høres ikke så bra ut, så tvi tvi. Ser frem til å følge deg videre i 2015.Kos deg :D

    Eli Kristin

    SvarSlett