fredag 27. september 2013

Sjal i glade farger




Mønster til dette sjalet fant jeg i Familien 21/2011,
og det har således ligget på vent i nesten to år. 
Nå var imidlertid tida inne til å begynne da jeg trengte en bunding til Dublinturen forrige helg. 
Det var ikke spesielt vanskelig å strikke, 
men det egna seg kanskje ikke til flyplass-strikk,
og jeg måtte rekke opp opptil flere ganger før jeg fikk taket på det.
Sjalet heter Drops of fire.

Anbefalt garn er Drops Fabel og Drops Kid-Silk, 
og det strikkes med en tråd av hver på pinner nr 6.
Jeg fikk ikke tak i Kid-Silk,
 men erstatta det med Drops Alpaca, 
og det fungerte greit.
Sjalet veier 155 gram og måler ca 160 cm i nedre kant der boblene er.


Jeg fikk testa sjalet i går kveld da Bygdekvinnelaget hadde medlemsmiddag på Solheimstulen.





Litt reklame for en gammel turistbedrift som er i gang igjen.




Jeg er så fornøyd med dette at jeg kommer nok til å strikke flere slike sjal.



Langhelga i Dublin ble en opplevelse.
Andrea Rice underholdt med irsk musikk der vi spiste middag lørdag kveld.

Vi reiser nok til Dublin en annen gang også......

Det er snart helg igjen, 
og været er strålende.
Vi har hatt kjølige netter,
 og det er tid for å finne fram luer og votter på kveldstid,
og så er det bare å nyte at sola varmer midt på dagen.


Riktig god helg!


Klem fra Ingunn


21 kommentarer:

  1. Nydeleg sjal, og så godt du kler det !
    Tenkjer Dublin ga meirsmak ja. Det gjorde det iallfall for meg.
    Ynskjer deg ei fin helg !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Det var et fint sjal med veldig smart fasong! Og fargen kledde deg så flott.
    Ha en riktig fin helg! Her skal vi nyte sola mens den er her :-)

    SvarSlett
  3. Du, så flott sjal!
    Og flott dame!

    SvarSlett
  4. Flott sjal - og så fint du kler fargespillet!
    Ønsker deg ei fin helg! :-)

    SvarSlett
  5. Så fint sjal! Imponerende å få ferdig noe som har ligget så lenge. Og sjal får man aldri nok av! Fargene på garnet var veldig fine, det ble fint spill i det!
    Ønsker deg og dine en riktig fin helg!

    SvarSlett
  6. Herligt sjal i glade farver, som virkelig klær' dig.
    God weekend ønskes fra DK

    SvarSlett
  7. Hei Ingunn!
    Så fint sjalet var! Ja, det er kjekt å ta vare på oppskrifter, for på et eller annet tidspunkt får man gjerne bruk for dem!

    Det så hyggelig ut med Dublin-tur, og sikkert fin underholdning!

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  8. Så lekkert sjal, og det kledde du jammen godt :-) jeg er så glad i rosa så et slikt sjal skal jeg skrive opp i huskelista på ting jeg skal lage.

    Har aldri vært i Dublin, men har hørt mye bra om byen. Min datter reiser dit i høstferien med to venninner, de var der i fjor sommer og trivdes veldig godt :-)

    Ha en strålende helg!

    klem, Lena

    SvarSlett
  9. Du er reine strikkemaskinen, jeg er så imponert.
    Sjalet er kjempe lekkert, og så kule farger som du kledde godt.

    Dublin er ett sted jeg har lyst til å reise også, jeg får tenke litt hardt på det.

    Hyggelig at du er med på min Give Away, god lørdag og klem fra Marit.

    SvarSlett
  10. Lekkert sjal! Likte fargen:)

    Takk for at du er med på min gi-bort!
    God lørdag!

    SvarSlett
  11. Sjalet ble kjempefint. Smart måte å strikke sjal på. Ha en god helg

    SvarSlett
  12. Nydelig sjal i flott farge. Dublin er et flott reisemål. Men Irland har mye annet fint å by på også!

    God søndag!
    Vigdis

    SvarSlett
  13. Reise strikk er et must!!! Flott resultat - når det endelig kom først i køen;)

    SvarSlett
  14. Lekkert sjal. Fin ble du i det også. Skal si du er masse ut og reiser. Kjekt. Ønsker deg ei fin ny uke.
    Klemz

    SvarSlett
  15. Flotte farger til deg også:) Deilig med tur ute på høsten, koselig årstid.

    SvarSlett
  16. Så fint sjal i flotte, friske farger:-) Dublintur hørtes jo helt topp ut, dit kunne jeg også godt tenkt meg. Men det får bli en annen gang, i morgen går turen opp til dine trakter. Håper på godt høstvær resten av ferien:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  17. Så fint sjal i herlige farger, Dette har jeg strikket også og har brukt det masse.
    Og jeg er enig Dublin er en herlig by med masse hyggelige folk.

    Klem fra Berit

    SvarSlett
  18. Å så nyyyyydelig sjal, i kjempefine farger til deg :)
    Tusen takk for koselig besøk inne hos meg - ha en fin helg du også, håper du får finvær :)

    SvarSlett
  19. Jeg vil også til Dublin. Jeg som er så glad i godt øl, MÅ jo dit, sant?
    Flott sjal du har strikket også - enkelt og veldig pent på :)

    SvarSlett