onsdag 31. juli 2013

Verdens vakreste sjøreise



Etter ei knapp uke ombord på hurtigruteskipet MS Midnatsol fra Bergen til Kirkenes kan jeg gå god for for tittelen på innlegget. 
Vi hadde strålende vær dag etter dag og omtrent ikke et vindpust. 
Noe havtåke kunne vi ikke unngå, 
men det var mest om natta, 
og da sov vi jo for det meste. 
Egentlig skulle vi ikke sovet i det hele tatt, 
for det var så mye vakkert å se hele tida. 
Her er MS Midnatsol i havn i Bodø.



De sju søstre i Geiranger.



Friaren på andre sida av fjorden.



Maten var utsøkt om bord. Nydelig forrett.



Reisefølget mitt på dekk.



Fra Trollfjorden.



Guiden vår sa at sjansen for å oppleve Nordkapp i 22 varmegrader med sol og vindstille vær, 
var jevngodt med å vinne i Lotto.







Ganske karrig på Magerøya, 
men vi fant blåklokker på Nordkapp.




Siste kvelden på tur ut fra Berlevåg fikk vi nyte midnattssola.




Denne turen med hurtigruta ble en opplevelse vi kommer til å huske, 
og som vi gjerne kan anbefale.
Vi tok masse bilder, 
men det ble mye linselus på de fleste. 
Det var folk og kameraer over alt.
Men her er et lite inntrykk og grunnen til at jeg har vært fraværende på bloggen.
Det har vært ferietid her heime også, 
og vi har kosa oss med familiebesøk.

Jeg strikker også innimellom
og  har en del å vise fram,
men får ta det etterhvert.
Nå måtte bare hurtigruta komme først i køen.

Tre nye følgere er kommet til siden sist. 
Velkommen!

Så til alle dere som har skrevet fine kommentarer til teppet mitt.

Hjertelig takk for gode ord!

Fortsatt god sommer!


Klem fra Ingunn


17 kommentarer:

  1. Det ser ut til å ha vært en praktfull tur! Og gratulerer med gevinsten på Nordkapp:) Tenk så mye mer man får oppleve med glede når man har hellet og været med seg:)

    SvarSlett
  2. Ja, rundtur med hurtigruta er en flott reise- og så heldig dere har vært med været!! Vi har en vakker kystlinje, det er sikkert og visst!
    Gleder meg til å se hva du har puska med av håndarbeid i sommer! Fortsatt god sommer til deg! :-)

    SvarSlett
  3. Tenk å få så fint vær på tur med hurtigruten! Heldig du :)
    Kan tenke dere har sett mye fin natur, det er et nydelig land vi bor i!
    God sommer videre.
    Sommerklem.

    SvarSlett
  4. Så flott tur Ingunn. Jeg har vært med Midnattsol fra Tromsø til Bodø. Vi hadde tropenatt over Vestfjorden og midnattsolen med oss. Var i Bodø på besøk hos familie og tok 16 dagers ferietur nordover til Tromsø, Skibotn og Sommarøya. Vi hadde midnattsol 14 av 16 dager. En super opplevelse som aldrig glemmes.

    SvarSlett
  5. Å, så flott! Hurtigruteferie!
    Tenke seg til at du har svinset forbi oss på kysten her i nord...
    Klem!

    SvarSlett
  6. Det så ut som en flott tur! Gleder meg til å se de ferdige prosjektene. Nå skal svigerbestemor og jeg på bærtur. Noe må man da fylle disse vakre dagene med;)

    SvarSlett
  7. dere har nok hatt en flott tur.
    gleder meg til å se strikkeriene dine også ...

    SvarSlett
  8. WAW...sikke en smuk tur i har været på. Kan godt forstå i har nydt det

    SvarSlett
  9. Ser ut som dere har hatt en fin ferietur! Og så kjekt at dere fikk så fint vær :)

    SvarSlett
  10. Hei Ingunn.
    Så flott og så fine bilder, den turen skal jeg ta en vakker dag også.
    Så heldig dere var med været, det gjør jo ferien til det lille ekstra.
    God 1 august, Maritklem.

    SvarSlett
  11. DA skjønne æ godt at du synes Tromsø e en fin by hvis du kom sjøveien forbi!! (og du kunne hatt gratis guide/sjåfør og sa ingenting..) Midnattsol er utrolig behagelig å reise med, har tatt den noen ganger. En av de fine turene var en helg i februar for noen år siden, da hadde vi suite, en av de som henge ut på sida, og der satt vi og koste oss på ferden..
    Ha fine dager videre :o)

    SvarSlett
  12. Tusen takk Ingunn for herlige bilder. Så storfin reise dere hadde.
    Deilig. Og jeg gleder meg snart jeg er på stor ferge fra Kiel-Oslo.
    Jeg gleder meg veldig. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  13. Wow. Snakker om bra timing for en hurtigrutetur! Så fint julivær har det visst ikke vært på 60 år. Nesten ikke noe misunnelig. ;-) Håper vi får sjansen en dag også. Her er det tordenvær i dag, men det er jo fint strikkevær. Hils :-)

    SvarSlett
  14. For en fantastisk tur det må ha vært. Tenk å være så heldig med været! Og så fint at du deler en del av inntrykkene fra turen med oss. Nydelige bilder!
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder. For en fantastisk tur dere har hatt,og med det været da. Takk for titten,
    Klem

    SvarSlett
  16. Jeg blir nesten litt misunnelig, dette er en av de tingene jeg skal gjøre før jeg "legger inn årene". For noen fine bilder, skjønner godt at dere har kost dere :) Vi drar nordover til Bodø i morgen, har pakket varme klær, turklær, bøker og strikketøy. Gleder meg :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  17. Hei. Det er visst lenge sidan eg var innom bloggverda.
    Dette hadde eg ikkje fått med meg.
    Kor heldige dokke var med veret på den fantastiske turen.
    Og turen til Geiranger gjekk ikkje langt frå der eg bur :)
    Midt på 1990 talet var me på same turen til Kirkenes og tilbake.
    Me var også heldige med veret, men ikkje 22 gr på Nordkapp.
    Det er ein tur me har snakka mykje om i ettertid. Ein får eit lite innblikk i mange stadar langs kysten. Det er nesten så ein ikkje kan ha råd til å sove vekk noko av tida.

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett