lørdag 24. mars 2012

Småstrikk

Denne uka har jeg holdt på med små prosjekter som har gått raskt unna. Denne lua til veslegutt fant jeg oppskrift på hos Drops Design, og den er strikka i Baby Ull fra Gjestal på pinner nr.2,5.



Hos Drops Design fant jeg også disse små sokkene med lang vrangbord. Ser for meg at det blir knestrømper hvis den  brettes ut. Det gikk med i underkant av ett nøste til sokkene og lua.




Så har det blitt pulsvarmere til den vordende mammaen av restegarnet etter hentesettet. Garnet er Tynn Alpakka, og jeg har strikka på pinner nr.2,5. Denne gangen la jeg opp 8 masker ekstra fordi både garnet og pinnene var tynnere enn det jeg har brukt før. Jeg strikka 10 rader med perler og fletter. Garnforbruk ca. 40 gram. Det er hvite perler på disse, og de vises dårlig på bildet, men det glitrer svakt i dem, og jeg synes det ble fint.



Denne lydboka fikk jeg til morsdagen. Handlinga er lagt til vår egen tid, og boka gir et tidsriktig bilde. Hovedpersonen, Laus Lindborg, lever et tilsynelatende spennende ungkarsliv i København. Til tross for sin vellykkethet med gode venner, mange kvinner og eget arkitektfirma, begynner han etterhvert å føle på et voksende tomrom i tilværelsen. Det er absolutt verdt å bruke noen timer på denne. God bok!



Takk for fine kommentarer på siste innlegg, og riktig god helg til dere alle!

9 kommentarer:

  1. Så deilige og varme småplagg du har strikket :) :) Og takk for bokanbefaling :)

    Ha en strålende helg videre

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har strikket! Flotte ting som det er morro å gi bort og herlig å få ;)
    Ha en videre fin helg!

    SvarSlett
  3. Så fin babylue og sokker. Får så lyst på liten når jeg ser sånnt :) Og pulsvarmerne med perler, jeg har rett å slett ikke tolmodighet til sånnt, men må nok få det til, for det er så lekkert med perlene :)

    SvarSlett
  4. Herlige småplagg du har strikket!

    SvarSlett
  5. Nydelig lue, husker du nummeret på oppskrifta? Er på jakt etter småprosjekt for å bruke opp baby garn ;o)

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig kommentar i bloggen min!
    Forstår at du også har hatt en fin dag i dag. :-)

    Jeg er imponert over hvor mye flott du har tryllet fram i løpet av uka med strikkepinnene dine.

    SvarSlett
  7. Kjempefin småstrikk! :)

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  8. Disse luene er jo så utrolig gode...og veldig enkle å strikke! Nydelige sokker og pulsvarmere, syns ikke de så like enkel ut å strikke!
    Hørtes spennende ut den boka, og et godt tips nå mot påske!
    Ha ei god ny uke!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  9. Fikk lyst å pakke sekken å dra på tur av å se på de flotte tur bildene dine :) Skulle hatt meg en sånn komse jeg kunne lagt minstemann i, han er nok enda for liten til å gå på ski selv. Sell om de sier at nordmenn er født med ski på bena, så er det vell litt tidlig når man bare er 11 uker ;)
    Men jenta min på 4 år hadde nok blitt glad for en tur på ski. Trur jeg må gå til anskaffelse av ski jeg også :O)

    SvarSlett