søndag 5. februar 2012

Kom - deg - ut - dagen

Søndag er turdag, men det ble ingen fjelltur i dag. Det var meldt vind, og det slo til, og da var lysløypa ved Nordstjerna et godt valg. Skiløypa ligger lunt til inni skogen og skjermer godt for vindkulene som måtte komme. Temperaturen var på minus 10 da vi begynte å gå, men den steg for hver runde, ihvertfall ble gliden bedre og bedre, og det var herlig å være ute.


Fra skiløypa.



Mer skiløype.



Jeg prøvde å "fange" snøen som drysset fra trærne i vindkulene.



Fremdeles godt med snø i trærne selv om det minka mye i dag.



Til tross for "Kom - deg - ut - dagen" var det bare en til i løypa, og han gikk jeg sammen med.


11 kommentarer:

  1. Så vidunderlig søndag med ski på beina :) Nesten julekortbilder du har lagt ut her :) :)

    Her oppe har vi ikke nok snø til slike aktiviteter (i tillegg til -27) Men vi håper på mildere vær og masse snø :)

    Forresten; Får vi ikke snø, starter ikke vinterens vakreste eventyr, "Finnmarksløpet". Hundene kan ikke gå på skare og blank is.

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder. Det er utrolig deilig å komme seg ut og nyte naturen man har rundt seg:)

    SvarSlett
  3. Heldige du som har snø! Skjønne godt at du måtte ut.. Vi har innedag, kun morrasvømming på hele gjengen, og så late oss inne resten av dagen. For her er det - 16*C og VIND, bart og snøfritt, så du kan bare tenke deg den effektive kulda! Fikk gjort mye i huset idag ;-)

    SvarSlett
  4. Hejsa.
    Flot blog du har med både håndarbejde og naturbilleder.
    Jeg har tilføjet med som følger af din blog.
    Ønsker dig en god mandag.
    Knus Hanne Bente
    Www.finus.dk

    SvarSlett
  5. Så herlige vinterbilder:)Alltid fint å komme seg ut på en skitur:)
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  6. Fine vinterbilder.
    Jeg fant adressen til de som selger ansikter til gryteklut. Skriv og spørr om de har Mail: post@norskperleservice.no
    Jeg ønsker deg en fin tirsdag.
    Klem

    SvarSlett
  7. Det var en kald og sur dag her på søndag også. Vi var ute på tur, men den ble ikke så lang som jeg kunne ønske meg. Hadde med en som ikke helt har forstått hvor viktig det er med ULL i kulda!
    Mange flotte bilder forresten!

    SvarSlett
  8. Her var det også en bitende kald søndag. Men, allikevel fikk vi oss en deilig og frisk tur i akebakken:)

    SvarSlett
  9. Hjertelig takk for besøket, det var veldig koselig...og her hos deg blir jeg gjerne følger...koselig med håndarbeid...det liker jeg!
    Ha en riktig fin kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  10. takk for at du vil vera med på jubileet mitt :) God helg til deg.

    SvarSlett
  11. Det ser ut som en nydelig tur! Vakkert når snøen ligger tung på alle grenene.

    SvarSlett