onsdag 22. februar 2012

Feather A. Fan Lue


Denne lua, strikka med Cascade Baby Alpaca Chunky og pinner nr. 6, var morsom og rask å strikke, og ble kjempefin, synes jeg.
Garnet og mønsteret, designet av Betty Balcomb og oversatt av Marit Sættem, ble kjøpt hos Strikk Innom i sommer.
Da jeg tok det fram og begynte å strikke, måtte jeg bare undersøke om fargen kunne passe til den nye skalljakken min. Og det gjorde den jo. Flaks igjen, eller er det bare det at jeg er glad i rødt? Sparken jeg fikk til jul matcher også!


Jeg strikka en rapport ekstra i høyden for å få lua stor nok, og det gikk ikke mer enn 80 g av ei hespe på 100 g.



Synes bølgekanten nederst på lua er litt stilig.


Tusen takk for alle de fine kommentarene på hentesettet!
Ønsker dere alle en god dag videre!

12 kommentarer:

  1. Alpakka er jo bare helt fantastisk både å strikke med og å ha på seg :) Skikkelig flott lue (som passa perfekt til jakka di)

    Ha en strålen de onsdag videre :)

    SvarSlett
  2. Den ble jo fin. Prøvde å legge inn kommentar i går også, men det gikk ikke. Ser du har fått glasshode også. Kjekt å ha. :)

    SvarSlett
  3. Kjempemorsom lue, sånn har jeg ikke sett før, fin farge også, og så bra at den passet til jakka de!
    Ha en koselig onsdag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Kjempefin lue, den likte jeg!
    Og fargen var bare herlig :)

    SvarSlett
  5. Kjempefin lue, likte og den bølgete kanten nederst :)
    Og pinne nr 6 høres herlig ut ;)

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempefin lue! Og så stilig at den matchet jakken. Jeg er alltid snar til å lete i garnkurven om jeg finner noe garn som passer når det kommer nye jakker i hus. Enten til luer, pannebånd eller votter.

    Kos deg med det som evt er igjen av vinterferie :-)

    SvarSlett
  7. Takk for kommentar igjen. Riktig god helg til dere også. Vi ser våren nærme seg her nå. :-)

    SvarSlett
  8. Stilig bølgekant - lekker lue!

    SvarSlett
  9. Så fin lue, og takk for kommentar på bloggen min :) Ha en fin helg!

    SvarSlett
  10. Hei, takk for hyggeleg kommentar på bloggen min for nokre dagar sidan, du har ein koseleg blogg som eg gjerne følgjer:)

    SvarSlett
  11. Flott lue i nydelig farge, blir helt perfekt til jakka ser jeg:)Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  12. Hej søde ven

    Tak for sød hilsen :-))

    Jeg holder på med dåbskjole..puha , jeg sveder helt ved tanken, har aldrig strikket en sådan før nemlig.

    Klem

    SvarSlett