søndag 27. november 2011

Skjerf og votter


Jeg er blitt utrolig glad i dette vottemønsteret, og denne gangen er det blitt et par damevotter i Vestlandsgarn strikka med pinner nr. 3,5.  Må bare tilstå at jeg er i gang med to par til, men da skal det være slutt, tror jeg.

Skjerfet som ligger under er strikka i Bris fra Gjestal på pinner nr. 6. Dette garnet er mykt og godt, 50 % ull og 50%  soya. Leste på en blogg at de skulle tas ut av produksjon, dessverre. Skjerfet er i samme mønster som det grå jeg har strikka tidligere.



Skjerfet er svart, men over kubbestolen her ser det faktisk grått ut. Mønsteret vises ihvertfall godt.


Været er ustabilt, kaldt den ene dagen, mildt den neste, litt snø som ligger en dag og mildvær igjen. Og så skyter isen opp og gjør det risikabelt å bevege seg ute.



Denne snøen er det lite igjen av i dag.



Fint å se på, men vi ønsker vel mer vinterlige forhold når adventstida starter.



Det meste av isen i elva er også forsvunnet.


Ønsker alle mine lesere ei god adventstid!

6 kommentarer:

  1. Nydelige votter, likte den lillafargen veldig godt.
    En dag skal jeg også lære å strikke votter....

    Fortsatt god søndagkveld!

    SvarSlett
  2. Jeg er også veldig glad i lilla, de vottene var kjempefine! Fin blogg du har, her tror jeg jeg skal følge med videre :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min :) Her var det mye fint og kommer gjerne hit igjen ja . Likte definasjonen din på tradisjon og gleder meg allerede til 1.søndag i advent 2012 :O)
    Bunding er et utrolig koselig ord og jeg har lest Hannah serien der de alltid har den i fanget om de setter seg ei beite :O)

    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  4. Ja, det er eit nydeleg vottemønster, og fine fargar du har brukt :)

    SvarSlett
  5. En imponerende votteproduksjon for tiden, flink du er! Heldige mottakere. :)
    Jeg er helt enig med deg i at det vottemønsteret er kjempefint. Gøy i lilla også!

    SvarSlett
  6. Aldeles lekre votter. Hvor kan jeg finne mønsteret?
    Takk for hilsen i bloggen. Du kan tro Torpavotten er enkel å strikke. Vil du ha oppskrift så kan jeg scanne til deg den vi fikk på Husflidslaget. Det strikkes bare med en farge om gangen så enklere blir det ikke!

    SvarSlett