mandag 15. august 2011

Feriestrikk

Når jeg er på ferie liker jeg å ha et handarbeid som ikke er for komplisert. Det skal være lett og lite, og i år har det blitt kopptuer og sokker.



Det røde paret er strikket i Senja, og i det mørk lilla paret har jeg brukt Fabel Superwash fra Drops. Som dere ser er det brukt samme mønster, men størrelsen ble forskjellig på grunn av tykkelsen på garnet. Begge parene er blitt gaver, og jeg håper mottakerne er fornøyde.



Dette paret er kommet i julegavekorga. Skal nok klare å finne noen føtter disse passer til etterhvert.


Kopptuer er også grei feriestrikk. Det lilla garnet kjøpte jeg i Trondheim, Cotton Light fra Drops. Det er kanskje litt tykt til kopptuer, men fargene var så fine.... Kjøpte forresten to nøster til i lilla og rosa. I de andre kopptuene har jeg brukt restegarn av ukjent opphav.





Disse er strikket i Bambino bomull på pinner nr. 3,5, og jeg fikk faktisk to kopptuer av ett nøste. Disse er mye tynnere enn de forrige, og jeg tror nok denne tykkelsen egner seg best da de tørker fortere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar